loading...

شهر خودرو

بازدید : 82
چهارشنبه 5 آبان 1400 زمان : 10:26

این روز ها یکی از گرفتاری های اشخاص خرید و فروش مطمئن و بی دردسر میباشد. به خصوص که بازار برخی محصول ها مانند خودرو به شدت داغ میباشد و قیمت ها سر به فلک کشیده اند. با گران شدن خودرو اشخاص مبالغ گزافی را برای داشتن ساده ترین خودرو ها میپردازند. واضح است که شخص تمام احتیاط های لازم را به خرج دهد تا سرمایه اش از بین نرود.

نکات اصلی راجع به خرید خودرو

این امكان وجود دارد كه در رابطه ها اشخاص درین خصوص، اختلافاتی ایجاد شود كه یك یا دو طرف معامله را وادار به طرح اقامه دعوی علیه دیگری یا استمداد از ضابطه در حل اختلاف خود کند.

از آنجایی كه برای اعمال هر عملی وجود جمعی دارای تخصص مورد نیاز است ، در امر خرید و فروش خودرو نیز کسانی تحت همین عنوان در نمایشگاه‌ها و فروشگاه های اتومبیل به فعالیت می پردازند. این نمایشگاه ها، در عرف «بنگاه های معاملات اتومبیل» نامیده می‌شوند كه براساس مقررات تصویب شده و زیرنظر اتحادیه صنف نمایشگاه های اتومبیل کار می کنند. بر همین اصل افرادی كه به نوعی نیاز به خرید اتومبیل دارند یا این که از سوی دیگر خواستار فروش اتومبیل خویش هستند، بدین بنگاه ها مراجعه كرده و از سرویس ها آن در قبال پرداخت حق الزحمه سودمند می‌شوند.

مدارک لازم جهت تهیه و تنظیم گواهی عبارتند از :

۱- برگ سبز جدید یا این که به عبارتی شناسنامه خودرو صادره در مرکز ردوبدل پلاک خودرو

۲- تائیدیه نقل و جابجایی خودرو که در مرکز ها تعویض پلاک صادر میگردد.

۳- صفحه کمپانی آفریننده خودرو به اسم فروشنده که به آن فاکتور کارخانه یا بنچاق هم گفته میشود.

۴- اصل مدارک شناسائی خریدار و فروشنده خودرو

۵- بیمه نامه شخص ثالث و کارت هوشمند سوخت

۶- برگ مفاصا حساب پرداختی عارضه های هر ساله شهرداری

۷- سند عدم خلافی که تاریخ یک روز قبل از داد و ستد را داشته باشد.

۸- معاینه فنی به تاریخ یک روز گذشته از داد و ستد هنگام تهیه و تنظیم تفاهم نامه.

تهیه و تنظیم مدرک خودرو

شاید بتوان بیان کرد یکی از مهم ترین مواقعی که نیاز به اعتنا و البته احتیاط بسیار در خرید و فروش خودرو دارد، مساله تهیه گواهی خودرو میباشد. در بخش اعظمموارد، اشخاص به جهت ناآگاهی دست به اقداماتی میزنند که ممکن میباشد قابل جبران نباشد. این نکته را در حیث داشته باشید که تهیه گواهی را با امداد یک مشاور حقوقی و به طور دقیق اعمال دهید تا کلیه نکات موردنیاز برای درج در تفاهم نامه درنظر گرفته شود. حقوق نخستین خود را بشناسید و نسبت به آن هوشیار باشید. دانایی به‌این مورد ها قادر است به شما یاری دهد تا از ضرر‌های احتمالی دوری نمایید.

هر چند اكثر نقل و انتقالات اتومبیل از روش مدرک معمولی كه در بنگاه ها یا در خارج از آنجا بوسیله طرفین تهیه شده شکل می پذیرد، ولی جهت اعتقادوباور خیال از جابجایی، می بایست تهیه مدرک قانونی جابجایی در یكی از دفتر ها تصویب ورقه ها شکل گیرد. در‌این خصوص مسلما لازم نیست كه پیش از جابجایی قانونی اتومبیل تفاهم نامه معمولی داد و ستد سابقا در یكی از بنگاه های فروش اتومبیل یا این که بیرون از آن از سوی فروشنده و خریدار تهیه گردیده باشد بلكه فروشنده و خریدار، حتی سوای آنكه به بنگاه معاملات مراجعه کنند نیز می‌توانند با توافق یكدیگر در یكی از دفترخانه های سندها قانونی حاضر شوند و اقدام به تهیه و تنظیم گواهی جابجایی کنند.

شاید خیره کننده به لحاظ رسد البته سفارش میشود ممنوع المعامله بودن فروشنده را نیز چک نمائید. گاها چشم گردیده که اشخاصی سفارش دادن وکالت و ارائه وکالت طومار برای ردوبدل پلاک را مطرح می نمایند. مایحتاج بدانید در شکل ممنوع المعامله بودن فروشنده، وکالت طومار ذکر شده وجه رسمی ندارد.

فروش آنلاین خودرو https://www.dorhato.com/special-services/sale

بازدید : 42
دوشنبه 3 آبان 1400 زمان : 14:12

بازار خودروی ایران، در چند سال اخیر اوضاع و احوال خوبی را تجربه نمی‌کند. قیمت خودروها، چه در نمونه‌های صفر و چه کارکرده، از الگوی خاص و منطقی پیروی نمی‌کند.

افزایش قیمت‌ها حالا از ماه و سال گذشته و روزانه و گاه ساعتی جابه جا می‌شود. در روزهای آخر سال ۱۳۹۹، امید بازار این بود که با تغییر دولت در ایالات متحده آمریکا و تغییر سیاست‌های این کشور در قبال ایران به خصوص در مورد تحریم‌ها، تغییراتی در شرایط اقتصادی کشور ایجاد شود. اما باید منتظر بود و دید چه اتفاقاتی در این زمینه خواهد افتاد. بازار خودروی ایران، یک بازار سرمایه‌ گذاری است. برعکس تمامی کشورهای دنیا، در ایران، ماشین یک سرمایه است و بالا و پایین شدن قیمت آن، تاثیر زیادی در زندگی مردم می‌گذارد. اما در روزهای پر التهاب کنونی بازار خودرو، وضعیت خودروهای صفر داخلی و خارجی خود حکایتی غم انگیز است!

طي ساليان اخير، تغيير مکرر وزراي صنعت صمت و متعاقب آن تغييرات در سازمان‌هاي ذيربط در سطح کلان و همچنين وضعيت تحريم‌ها باعث شده که اين کشور نتواند در حوزه سياست‌گذاري خودرو در يک مسير ثابت و مشخص قدم بردارد. تصميم‌گيري‌هاي عند‌الساعه و تغيير مداوم قوانين اجرايي باعث شده سرمايه‌گذاران علاقمند به ورود به اين صنعت در ترديد مداوم باشند و مسير دشواري براي بازگشت اعتماد رخت برسته شرکاي تجاري در پيش رو بوده است و براي ادامه مسير و جذب سرمايه‌گذار و شريک تجاري نيازمند تلاش و زمينه‌سازي زيادي مي‌باشد.

در اين بيانيه با اتکا به نظرات برخي از کارشناسان حرفه‌اي و متخصصين اين صنعت، تلاش گرديده اگر براي شنيدن اين نظرات علاقه‌اي به برگزاري جلسات تخصصي نمي‌باشد، حداقل فرصتي براي امضا کنندگان اين بيانيه فراهم گردد تا مشکلات موجود در صنعت خودرو را براي ثبت در تاريخ به استحضار مردم ايران برسانيم تا بعنوان کارشناسان خرید و فروش خودرو در آينده مورد مواخذه قرار نگيريم. اگر چه پر واضح است اگر سياست‌گذاران اين مملکت شنونده توصيه‌ها بودند اين موارد قبلا به اشکال مختلف در قالب توصيه‌هاي اقتصادي، فني و بازرگاني کارشناسان مربوطه شنيده و ديده مي‌شد.

با افزایش هر روزه قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید، در حال حاضر خرید اقساطی خودرو بهترین و تنها گزینه برای خریداران می‌باشد. چه بسا بسیاری از ما برای خرید خودرو مورد نظر خود ماه ها پس انداز کردیم ولی به جای خرید آن، تنها نظاره گر افزایش زیاد قیمت خودرو بوده‌ایم در حالیکه خریدارانی که در سال گذشته با پول خود به صورت اقساطی اقدام به خرید نموده اند دارای سرمایه ای بیش از سال گذشته خود می باشند. به عنوان نمونه شخصی که در 2 سال قبل، یک خودروی سراتو آپشنال 2000 را اقساطی و به قیمت 106میلیون خریداری نموده است با در نظر گرفتن افت سال به مدت 2 سال و کارکرد 40.000 کیلومتر می تواند آن را به قیمتی در حدود 350 تا 370 میلیون تومان به فروش برساند. عددی که رشد آن بسیار بیشتر از سود بهره خرید لیزینگی خودرو می‌باشد. همین امر اهمیت و نیاز به لیزینگ را در این بازار رو به رشد و دارای تورم نشان می‌دهد. ولی با چه شرایطی؟!!!

۱- عدم وجود/پایبندی به نقشه راه توسعه صنعت خودرو کشور:

در کشور ما سیاست‌های کلان با تغییر دولت‌ها تغییر اساسی می‌کند. اگرچه نقشه راه توسعه صنعت کشور مدت‌هاست توسط وزارتخانه و با اهداف خود و بدون در نظر گرفتن منافع و نظرات تولیدکنندگان بخش خصوصی و واردکنندگان خودرو تدوین شده است اما با گذشت تقریباً ده سال از تدوین آن، مشاهده می‌گردد هیچ یک از بندهای آن حتی به انتهای مسیر نزدیک نشده است تا دل‌خوش از استمرار برنامه وجود داشته باشیم. البته اگر از مدیران اجرایی بپرسیم، قاعدتاً به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل به شرایط تحریمی اشاره خواهند داشت. اما مگر تحریم در کشور ما پدیده‌ای نوظهور است که بخواهیم به آن متکی باشیم. در صفحه شطرنج، بازیگر حرفه‌ای آن است که تمامی جوانب را در نظر بگیرد نه‌فقط منافع لحظه‌ای خود را. نیاز است که دولت مجدداً با اخذ نظرات از همه اقشار و بدنه کارشناسی دخیل ذینفع نسبت به تدوین مجدد این نقشه راه همت نماید.

۲- مالکیت دولتی:

در همه کشورها دولت‌ها در نقش سیاست‌گذار کلی صنعت اعمال نظر کرده و نظاره‌گر هستند و نه مجری. اما در کشور ما، مدیرکل خودرویی کشور می‌تواند به نمایندگی از دولت در صندلی هیئت‌مدیره‌ یکی از شرکت‌های خودروسازی کشور قرار گیرد و به نفع خودروسازان داخلی برای کلان صنعت خودرو تصمیم‌سازی کند و نه‌تنها دو شغله بودن ایشان مورد سؤال قرار نگیرد که کسی نپرسد پس تضاد منافع در کجای این معادله قرار می‌گیرد؟ اگر دستور به خصوصی‌سازی سازمان‌های دولتی است چرا دولت‌ها سالیان سال است که حاضر نیستند از سهام خود در این دو خودروساز بزرگ دست بردارند تا برای یک بار هم که شده تکلیف این دو خودروساز مشخص گردد؟ به‌طور مشخص اگر بخواهیم از بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار در این آشفته‌بازار نام ببریم این مورد به‌عنوان یکی از عوامل اصلی شناخته خواهد شد.

۳- عدم وجود چابکی در خودروسازان:

به دلیل گستردگی غیر ضرور و سرمایه‌گذاری‌های فاقد توجیه در عرصه‌های مختلف توسط دو خودروساز دولتی، اموال و دارایی‌های سهامداران در معرض خطر قرار گرفته و همچنین توانایی تطبیق و پاسخگویی سریع به تغییرات از خودروسازان سلب شده است.

بازدید : 103
شنبه 24 مهر 1400 زمان : 9:11

در شرایط فعلی بازار کشورمان که قیمت خودرو بسیار افزایش یافته است، خودرو دیگر یک وسیله نقلیه صرف نیست، بلکه سرمایه است، سرمایه‌ای که هرگونه ریسک‌پذیری در معامله و یا خرید و فروش خودرو ممکن است به قیمت هدر رفتن بخشی از سرمایه منجر شود.

در بازار خودرو، دو دسته از افراد وجود دارند که اقدام به خرید و فروش خودرو می‌کنند: مصرف‌کنندگان نهایی و دلالان.

مصرف‌کنندگان نهایی افرادی هستند که با هدف استفاده شخصی اقدام به خرید و فروش خودرو کرده و به دنبال خودرو سالم و بدون نقص برای استفاده طولانی مدت هستند. از آنجا که این افراد تبحر خاصی در خرید و فروش خودرو ندارند، به دنبال ساده‌ترین و در عین حال بی‌خطرترین روش برای خرید و فروش خودرو هستند، روشی که سرمایه آنها را با سوخت مواجه نکند.

بزرگترین نکته برای کسب درآمد اندک از خودروهای دست دوم این است که شما هنگام خرید اتومبیل خود درآمد کسب کنید، نه هنگام فروش آن، بنابراین یافتن یک معامله خوب اولویت اصلی شما است. با کمی چرب زبانی و مذاکره هوشمندانه، تقریباً همیشه می توانید ماشین را سریع و سودمند معامله کنید.

فروش فوری خودرو دورهاتو: https://www.dorhato.com/

چگونه در خرید و فروش خودرو موفق باشیم؟

برای کسب درآمد اندک از خودروهای دست دوم نیازی نیست که مکانیک باشید. در حقیقت، بیشتر مردم می توانند هر كدام را با چند صد دلار ماشین بخرند و سود کنند، زیرا می دانند چگونه معامله خوبی پیدا كنند، این آسان تر از تصور شما است. بزرگترین نکته برای یادآوری این است که شما هنگام خرید اتومبیل خود درآمد کسب می کنید، نه هنگام فروش آن، بنابراین یافتن یک معامله خوب اولویت اصلی شما است. با کمی چرب زبانی و مذاکره هوشمندانه، تقریباً همیشه می توانید ماشین را سریع و سودمند معامله کنید.

1. شاید با یک تلفن بتوان سود سرشاری کرد

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که یک فروشنده خودرو می‌تواند انجام دهد فروش محصولات به مردم از طریق تلفن است. در این حالت که در ایالات متحده و اروپا نسبت به ایران کاربرد بیشتری دارد، فروشندگان با ارائه اطلاعات کافی در مورد خودروی مورد نظر سعی می‌کنند نظر شنونده را جلب و آنها را برای خرید ترغیب کنند. ادامه داستان و این که برای خریداران چقدر این اطلاعات واقعیت‌پذیر هستند می‌تواند نقش سرنوشت‌سازی برای رسیدن به سود مورد انتظار فروشندگان داشته باشد. پس قبل از واریز پول برای هر خریدی و از جمله خرید خودرو، فقط به شنیدن اطلاعات اکتفا نکنید و از نزدیک کالای مورد نظر را ببینید.

2. این خودرو برای شما گران‌قیمت است

یکی از شیوه‌های پرسود جذب مشتری و فروش خودرو در جهان این است که سعی می‌کنند با گفتن این جمله که این ماشین خیلی گران‌قیمت است و القای این که توان مالی شما در حد خرید چنین خودرویی نیست، از نظر روانی وادارتان کنند که با دریافت وام‌های خرید خودرو با بهره بالاتر رضایت دهید! بسیاری از شهروندان نسبت به اعتبار خود نزد بانک‌هایی که از آنها خدمات دریافت می‌کنند آگاهی کافی ندارند و حتی حاضر نیستند قبل از خرید خودرو نسبت به استعلام وضعیتشان از بانک اقدام کنند.

3. قیمت جایی برای چانه‌زدن ندارد!

در دنیای تجارت و خرید و فروش همه چیز قابل بحث است بویژه بازار خودرو. وقتی یک فروشنده می‌گوید قیمت ذکر شده نهایی است، به احتمال بالا دروغ می‌گوید. برای مثال قیمت یک خودرو برای فروش 49 میلیون تومان درنظر گرفته شده است، در حالی که قیمت واقعی آن 47 میلیون و 500 هزار تومان است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 11
  • بازدید کلی : 313
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی